School Holidays, Birdwood Downs - 2

Eindelijk. Joy haar eerste echte paardrijles. Maandenlang gaan we naar de ponyclub in Broome waar zij zich tussen pony en paardenbezitters beweegt en veel leert over het zorgen voor pony's, hun gedrag, uiterlijk enzovoorts. Maar er op zitten mag maar heel af en toe en eventjes. Tijdens onze laatste schoolvakantie zijn we een lang weekend naar Birdwood Downs geweest. Jaren geleden heeft Joy daar al eens een 'trail ride' gemaakt, nu kreeg zij dan echt les. Privé ook nog. Dagen hebben we alle pony's geborsteld, verzorgd, vertroeteld en Joy dus les gekregen. Zelf heb ik ook veel geleerd want er is inmiddels veel meer bekend over paarden en hun gedrag en de benaderingswijze is heel anders dan toen ik als jong kind op rijles zat. Tussentijds ontdekken op het land, een dag aan de rivier doorgebracht, picknicken, maaltijden delen met de bewoners en gewoon vooral genieten. In de May River bleken zoutwater krokodillen te wonen, grote waarschuwingsborden dus dat je vooral niet moet gaan zwemmen daar. Voor diegenen die niet op de hoogte zijn van het onderscheid: zoutwaterkrokodillen zijn heeeeeel groot en lusten mensen, zoetwaterkrokodillen zijn okee. Beiden komen voor in rivieren, maar de 'salty's' alleen geloof ik in kreken en zee. Joy mocht er van mij dus niet in, zelf heb ik heel even gespetterd in ondiep water met zes mensen op de uitkijk. Even afkoelen. Wat een prachtige plek verder en fijn gezelschap. BBQ met krokodillenburgers en kangaroosteak om het lot te tarten leek het wel. Wat ik niet wist is dat Birdwood Downs deel is van the Institute of Ecotechnics (link http://www.ecotechnics.edu/go.html). Het is een interessant concept waar ik nog nooit van gehoord had. De mensen die wonen in de diverse Eco Frontiers projecten (of Biome's) hebben een bijzondere samenleefstijl waar Joy en ik toe uitgenodigd zijn om een glimp van op te vangen en waar ik erg van genoten heb.
In augustus gaan we weer voor een lang weekend, nu het nog relatief koel is en kamperen draaglijk is. We bezoeken dan ook weer de Derby rodeo want dat was vorig jaar erg leuk.

No comments: