Lot 612 no 1 en de introductie van... Pixie

Hallo allemaal :) We hebben beloofd af en toe wat over de voortgang van het bouwen van ons huis te laten horen dus hier komt ie. Toen wij naar Nederland vertrokken was 'the lot' nog leeg; grassprietje hier, steentje daar, aarde aarde aarde... rode aarde dan he, want dat hebben wij hier. Het heet 'pindan'. Bij terugkomst echter zag het er iets anders uit: De bouwer Mark vertelde ons dat hij nog wachtte op gemeente toestemming om te bouwen, dat zou niet te lang meer moeten duren. Bovendien hadden we onverwacht een week regen waardoor het beton nog niet gestort kon worden. Hij was er klaar voor, had het frame al op maat etc. Maar... en dag nadat de regen ophield was de basis gelegd:
En inmiddels is het bouwen alweer verder gevorderd. Hoewel ik wist dat donderdag het beton erin zou gaan zijn we net pas gaan kijken. Joy met een emmertje in de auto want zij is ziek. Nu begint het erop te lijken! De spotter ziet op de foto een deel van Pixie. Pixie is een hondje dat wij via SAFE (Safe Animals From Euthanasia) op proef hebben. Zij was Audrina gedoopt maar dat vonden wij niets dus wij zijn eigenwijs geweest en hebben haar Pixie genoemd. Joy en ik wilde weten of haar wens om een hond realistisch was: past het wel in ons leven? Hebben we tijd en zin om de hond uit te laten, er mee te spelen, kan ik het mij veroorloven (eigenlijk niet)? Binnen 24 uur waren wij overstag maar de proefperiode loopt door. Pixie blijkt namelijk een mix te zijn tussen voornamelijk kelpie en mogelijk blue heeler en staffie. Dat betekent dat zij slim is en erg veel beweging nodig heeft. Veel van haar gedrag is precies dat van Niki en voor mij is dat prettig want Niki was natuurlijk een superhond, liever en beter komen ze niet. Maar Pixie lijkt nog meer op een echt werkhond; ze rent snel en veel en legt bv onze spullen op het strand netjes op een hoop als ik een tshirt en camera dichter bij de waterlijn leg ipv boven op het strand bij de duinen.
Thuis is zij superaanhankelijk en op een leuke manier speels. Pixie is ongeveer een half jaar oud en heeft dus echt nog wel pup gedrag en energie. Om haar bezig te houden moeten wij haar gaan trainen, iets wat ik nooit heb geambieerd in een hond. We gaan vanaf dinsdag een paar klassen met haar 'doen' (Joy dan, want naar mij luistert ze redelijk goed) en eens kijken of wij een goede balans kunnen vinden. Alleen thuis blijven vindt Pixie nl moeilijk. Dus als zij niet went aan het gebruiken van haar energie tijdens de ochtendwandeling op het strand, rusten als wij weg zijn en opnieuw lopen en spelen na thuiskomst uit werk en school, dan gaat het helaas niet lukken. Een alternatief zou zijn er een tweede hond bij te nemen en ook dat vind ik geen optie (geldkwestie met name). Joy is intens gelukkig dat zij eindelijk een huisdier heeft, ook al is het nog besloten of Pixie kan blijven. De foto spreekt voor zich... Ook over Pixie houden wij jullie op de hoogte.

No comments: