Huis, Tuin en Opbergschuur

Allereerst de allerbeste wensen voor 2014 XXX Wij zijn het rustig ingegaan: samen thuis, lekker eten, op tijd naar bed, even wakker worden van de knallen en even vuurwerk kijken en dan weer lekker op een oor. Vuurwerk is hier meestal niet met oud & nieuw omdat het of regent of nog te droog is en dus risico op branden. Dit jaar hebben wij net een paar dagen regen achter de rug en dus kon het wel. Mooi hoor. Wij wensen iedereen een goed jaar met innerlijke rust, verbinding en gezondheid toe. Kvraag mij altijd af of dit soort wensen een reflectie zijn van wat je zelf wilt. In dit geval klopt dat een beetje want dit gun ik iedereen en altijd natuurlijk. Wat wensen jullie, voor anderen en jezelf? Ik wens overvloed. Je zou denken dat ik daar geen gebrek aan heb met dit nieuwe huis, goede gezondheid en vooral een heerlijk kind in mijn leven. En dat is allemaal waar, kwil dat ook echt niet kwijt. Het is een eerste voor mij dat ik niet alleen maar tevreden en dankbaar ben voor wat ik heb, want dat ben ik zeer zeker, maar dat ik het ook wel fijn zou vinden als ik niet over elk dubbeltje hoef na te denken. Dat ik bijvoorbeeld 'gewoon' een keer per jaar met Joy naar een bijzondere plek op vakantie kan, zonder uit te gaan van verblijf in een backpackers, zoeken naar het goedkoopst mogelijke vervoer etc. Terwijl ik dit schrijf ben ik heel ambivalent want tjee, dat is dus eigenlijk luxe wensen vanuit mijn perspectief. En ik weet ook dat het voor vele de standaard is. De ongelijkheden in onze wereld, of noem ik het liever variatie, het blijft stof tot contemplatie. Enfin, voor ons wens ik dus overvloed... Op dit moment knalt het los in Nederland denk ik, terwijl ik twee uur geleden opgestaan ben, een uur langs het strand gelopen heb en net even ga zitten om wat foto's over te zetten voor dit bericht. Dus nu het stickje nog steeds werkt, dan toch even vlug een paar lang verzochte foto's van het huis en de tuin zoals het er nu uitziet. Terwijl ik door de foto's ga om er een paar te verkleinen voor het blog realiseer ik mij hoe ver wij gekomen zijn. Het is bijzonder om de foto's terug te zien van Joy met Pixie op een met plastic afgedekte betonnen vloer, het metalen frame, de dakdekker aan het werk, de met blauw plastic afgedekte muren, de ramen en deuren plaatsing, alle kabels door het huis etc. De bouwers aan het werk, Willem met schep in de 'rode mut', bergen van in totaal 4000kg rotsen die ik zelf eerst verplaatst en daarna ingelegd heb. Het was leuk. En nu is het een thuis.

No comments: