What A Year

Eindelijk even internet thuis, met een mobiele broadband stick. We hebben 3gb voor 30 dagen, ach beter iets dan niets. Wat een jaar hebben we bijna achter de rug. We zijn toe aan rust. In januari naar Canberra, daarna de stroomversnelling rondom het huis. April en mei in Nederland en even naar Parijs. Na thuiskomst de komst van Pixie en onder het mes. Direct na herstel verhuizen naar ons nieuwe huis. Promotie, nog tijdelijk, tot supervisor NW Australiƫ. Pfew. Inmiddels wonen we 2,5 maand in het nieuwe huis en het is echt thuis. Nederlanders die op visite komen wanen zich in Amsterdam maar dan met ruimte. Zit em toch in het ontwerp denk ik. De tuin wacht op meer regen en ondertussen dient zich voorzichtig nieuwe groei aan de meeste planten en jonge boompjes die er al in staan. De vijgenboom heeft acht vruchten! De enige grote klus is nog de vijver. Aanleggen van de basis en dan nog een aquaponics systeem ontwikkelen. Ik heb er al een paar weken pauze van genomen omdat ik niet heel vertrouwen heb in mijn kunnen in deze. En ach, we moeten ook nog wat te doen hebben tijdens de vijf weken vakantie die eraan komen. Met Joy gaat het heel goed. Ze heeft plezier gekregen in leren dankzij een goede juf. Drumt erop los en laat tijden lessen en thuis zien dat ze echt muziekaal gevoel heeft. De discipline volgt nog wel. Ze raakt langzaam intern gemotiveerd om haar brein voor wat meer te gebruiken dan gezellig zijn en wil een leerplan maken voor het komend jaar. Joy is stapelgek op Pixie en het is wederzijds. Ze heeft eindelijk haar iets grotere gezinnetje en zorgt goed voor haar pup. Drie Eindjaarsafsluitingen waren er dit jaar. Een mini circus show waarin Joy op stelten een rol had (die aan het onderbenen vastzitten, geen handvaten dus). Zij was zowel herbergier als schaap in een kerstopvoering. Helaas heb ik die gemist want ik was voor een dag en nacht in Perth vanwege werk. Vlieg je even zoals jullie een dagje naar Zwolle zouden rijden. En last but not least maakte zij in het muziekconcert deel uit van een sambaband, fantastisch. Ik zal eens kijken of ik foto's kan bietsen, zelf heb ik er geen. Kerst gaan we rustig en klein houden. Sinterklaas zijn we helaas vergeten maar de pepernoten bakken we nog wel een keer. We gaan in januari naar de 'Gold Coast': drie dagen lol in pretparken samen en dan naar de jaarlijkse AVP Gathering in het hinterland in een boeddhistisch centrum. AVP sponsort mij wederom. We vliegen via Perth en Sydney, geloof het of niet. Ipv 2000 km overdwars vliegen we er geloof ik 8000. Gelukkig vind Joy vliegen leuk. Films kijken, lezen, eten, samen zijn. Toch alles maar even in een blogpostje gestopt, niet verkeerd he. Men wordt heel efficiƫnt als internet plots niet meer dagelijks beschikbaar is. Er is natuurlijk veel gebeurd en vele momenten waren blog waardig. Als ik ze mij kan herinneren stuur ik ze door. Grappig was dat Joy een project over Sinterklaas op school heeft gedaan (wist ik niets van) waarin ze pepernoten beschrijft: zo groot als de palm van je hand. Kun je je voorstellen wat er gebeurd als haar Piet aan het strooien slaat? Ik mis menige stem uit Nederland. Zodra bellen weer kan horen jullie mij. Skypen kan nu dus wel hoewel kort dus wie even contact wil kan een dag en tijd afspreken via email. En we zijn nu ook op WhatsApp en Viber. Veel liefs en laat ajb weer eens wat van je horen... x

No comments: