Water, water!

Terwijl ik dit typ vallen de eerste regendruppels sinds maart dit jaar op het dak. Wat een heerlijk welkom geluid. Vandaag vielen de wolken al op maar dat ze regen hielden hadden we niet gedacht. Joy schrikt even wakker van het weer onbekende geluid maar verheugt zich nu met mij op de glimlachende planten en bomen morgenochtend.
Er was meer water vandaag. Vanmiddag had ik mijn 'performance appraisel'. Het is alweer een jaar geleden dat ik voor deze baan ben aangenomen en dan moet je even langs de meetlat. Skill sets met scores van 1-5 die betekenen in volgorde: 1 doe je niet, 2 doe je niet goed genoeg, 3 doe je wel en volgens verwachte standaard, 4 doe je erg goed, en 5 zo goed dat het eigenlijk nooit gescoord wordt want het is gelijk aan 'walking on water'. Dan volgen er natuurlijk argumentaties voor de scores. Het lijkt erop dat ze op het werk net zo blij zijn met mij als ik met de baan. Mijn rapportje barst van de 4-en en ik kreeg zowaar drie 5-en. 'Walking on sunshine' werd vandaag 'Walking on water, whooah and don't it feel good!'.
Leuk natuurlijk zo een dagje en dat terwijl het leven al zoooo goed is. Dacht van de week nog: ik moet er maar eens een stukje over schrijven voor de krant hier, zo een ik-wil-het-van-de-daken-schreeuwen-moment. Of het nieuws is weet ik niet, maar gewoon, even het leven in Broome vieren. Zeveren over het heerlijke klimaat, de geweldige mensen, de fantastische natuur, de leuke dingen die we doen, onze gezondheid, samen zijn... genieten x

No comments: